عوارض مغازه عباس آقا در لايحه بودجه

 

بی قانون/ عوارض مغازه عباس آقا در لايحه بودجه

با خبر شدیم که دولت در بودجه سال 97 برخی از تصمیماتی که اتخاذ کرده حتی در كشورهاي توسعه‌يافته هم گرفته نشده است.

قانون- مرتضی کاظمی

با خبر شدیم که دولت در بودجه سال 97 برخی از تصمیماتی که اتخاذ کرده حتی در كشورهاي توسعه‌يافته هم گرفته نشده است. به عنوان نمونه برخي عوارض‌ها از جمله عوارض خروج از کشور افزايش يافته است و طبق معمول یک‌سری انسان کم‌سواد از طریق روزنامه‌های زنجيره‌اي غرب‌زده يا تلگرام و توییتر و... که سرورهای‌شان در خارج مرزها قرار دارد، شروع کرده‌اند به ناله‌های سوزناک و سنگ مردم را به سینه زدن. ما ضمن حركت خلاف جهت آب از دولت تشكر مي‌كنيم که می‌خواهد ما را با سرعت نور به پیشرفت و توسعه برساند و لايحه بودجه را طوري بسته كه در سال 98 از لحاظ توسعه‌يافتگي، آلمان و آمريكا و حتي ونزوئلا هم به گردپاي ما نمي‌رسند. اصلا اگر ما را به حال خودمان بگذارند این عوارض 500 تومانی اتوبان کرج، قزوین را هم نمي‌دهيم و با بغض در گلو و لب و لوچه آويزان به کارمند باجه می‌گوییم داداش! کجا دور بزنم؟ اشتباهی اومدم! و دوباره همين داستان در مسير برگشت!

به هرحال برای هدف‌های بزرگ باید درد را تحمل كرد. شما یک سرماخوردگی ساده بدون درد و خونریزی و فقط با کمی عفونت هم اگر بگیرید برای خوب شدن یا باید آمپول بزنید یا شربت تلخ بخورید. توسعه مملکت که جای خود را دارد. باز هم ضمن عرض تشکر و «تصدق‌تان گردم» از دولت عزیز، توجه ایشان را به محل‌های بیشتری که می‌توان عوارض دریافت کرد جلب می‌کنيم تا هرچه سریع‌تر از لحاظ پيشرفت مثل خارج شویم:

دریافت عوارض ورود به نمایندگی‌های خودروهای وارداتی: کسی که پایش را به نمایندگی می‌گذارد یعنی دستش به دهانش می‌رسد و باید از جيب مبارك به توسعه مملکت کمک کند. پیشنهاد می‌شود از هر نفر چند میلیون عوارض گرفته شود و خرج بهبود معيشت کارمندان رسمی خودروسازان داخلي و در صورت صلاحديد صرف تولید خودرو با‌کیفیت‌تر شود.

چند 10 برابر نمودن عوارض ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها: کسی که می‌تواند خودرو داشته باشد و بنزین چند هزار تومنی (با نرخ جديد) مصرف کند، حتما ثروتمند است پس باید علاوه بر قطع يارانه آن‌ها، عوارض چندبرابری نيز پرداخت کند تا از محل دريافت عوارض، نيازمندان بيشتري به سفر فرستاده شوند تا به یُمن وسايط نقليه ايمن و با کمک جاده‌هاي استاندارد از تعدادشان كاسته شود.

دریافت عوارض از خریداران لباس‌های ورزشی برند: از افرادی که می‌توانند چندصد هزار تومان برای یک تی‌شرت بدهند باید عوارض بسيار زیادی گرفت تا هم از خروج ارز از كشور جلوگيري شود و هم از عباس آقا حمايت شود. (عباس آقا تیشرت‌های تولیدی‌اش را با هر برندی که بخواهید فقط با 500 تومان هزینه اضافی برایتان تولید می‌کند).

در پايان لازم مي‌دانيم به دولت عزيز بگویيم كه نگران نباشد. بعضي‌ها عادت دارند هميشه غرغر كنند. حتي ديده شده برخی در رستوران‌ها برای یك گوجه كوچك، یك شاخه ریحان، 10 سانتي‌متر مربع نان تست و 15گرم گوشت به راحتي 200 هزار تومان پرداخت مي‌كنند ولي تا چشم‌شان به چندرغاز مالیات بر ارزش افزوده مي‌افتد زمين را به ايستگاه فضايي و ايستگاه فضايي را به زمين مي‌دوزند. دولت عزيز با قدرت ادامه بده لطفا! همين!

 

انتشار در روزنامه قانون 96/9/23

لینک مطلب در وبسایت روزنامه قانون

http://www.ghanoondaily.ir/fa/bghanoon/detail/63656/بی-قانون-عوارض-مغازه-عباس-آقا-در-لايحه-بودجه

 

 

افزودن دیدگاه جدید